Ortopédia

Kutyák és macskák gyakoribb ortopédiai betegségei

Az ortopédia a kutyák mozgásával, csontozatával, izomzatával és biomechanikájával foglalkozó tudományág. Fontos eleme a sántítás diagnosztika, a radiológia és a csontsebészet. Köszönhetően annak, hogy állataink nem képesek elmondani, hogy milyen testrészűk és pontosan hogyan fáj, az állatorvosnak néha igen nehéz megfejtenie, hogy kedvencünknek ízületi problémája, törése, izomszakadása, vagy ne adj isten neurológiai elváltozással járó betegsége van-e. Rendelőnkben számos olyan esettel birkóztunk már meg, amely igen nagy kihívás után végül mégis sikerrel zárult.

Egy-egy autóbaleset utáni törés rekonstrukciója, vagy egy súlyos fejlődési rendellenességgel küzdő kölyökkutya fájdalom mentes járásának biztosítása sokszor a kezdeti nehézségek ellenére, igen is lehetséges. Célunk minden esetben, hogy házi kedvencünk, legyen az macska, kutya vagy ne adj isten nyúl fájdalommentes életet élhessen és boldogan játszhasson gazdájával a betegsége ellenére.

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a sántítás önmagában csak egy tünet, ugyan úgy, ahogy a hasmenés vagy a szédülés. Ennek megfelelően a pontos diagnózis felállítása érdekében alapos vizsgálatra és néha kiegészítő vizsgálatokra (röntgen, mágneses rezonancia, ultrahang, ízületi punkció) is szükség lehet. Kérjük, forduljon hozzánk bizalommal, ha kutyája mozgatás után sántít, sokat fekszik, nem szívesen kel fel, nehezen megy fel a lépcsőn, bizonytalanul jár, vagy bármi egyéb tünetet vesz észre, ami megnehezíti az életét.